در این مطلب قصد داریم به صورت کلی راجب هک گوشی صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

امروزه در جهانی زندگی می کنیم که موبایل به یکی از عناصر اصلی زندگی مردم تبدیل شده است؛ به طوری که این وسیله سال های سال است جای کامپیوترهایی را گرفته است که روزگاری بزرگ ترین تکنولوژی دوران به شمار می رفت.


هک گوشی
🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉

کنترل و ردیابی گوشی از راه دور بدون نصب ✅

⏪ کنترل و دیدن مخفیانه پیامک ها، عکس ها، نرم افزار ها و... ⏩

🅾️ برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید 🅾️

https://spy24.ir/

🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉

از این رو اگر چند سال پیش مبحث هک و نفوذ به کامپیوترها به عنوان منبع اصلی اطلاعات یک فرد مطرح بود، امروزه این مبحث به هک گوشی افراد تغییر جهت داده است. چرا که در دنیای امروزی موبایل ها به عنوان پراستفاده ترین تکنولوژی توسط افراد شناخته شده و به طبع بیشتر اطلاعات شخصی افراد نیز در این تلفن همراه شان ذخیره می شود. نگرانی که افراد مختلف از بابت نفوذ هکرها به دستگاه تلفن همراه شان دارند، چیزی نیست که بتوان آن را پنهان کرد.

هک گوشی، یک مشکل همگانی

این نگرانی از وقتی به وجود آمد که اخبار مختلفی از منابع رسمی و محلی از هک و نفوذ به تلفن های همراه افراد معروف و حتی معمولی پخش شد و با گذر زمان مبحث هک و نفوذ به حریم شخصی افراد به خصوص هک گوشی تبدیل به یک بحث فراگیر شده که هرروز مطالب جدید و تازه ای را پیرامون آن در شبکه های اجتماعی و نقول قول های محاوره ای می بینید.

در هر صورت، هک گوشیتان می تواند بدترین خبری باشد که می شنوید. چرا که با با هک شدن تلفن همراه، تمام اطلاعات شما شامل مخاطبان، عکس و فیلم ها، اطلاعات حساب های کاربری، شبکه های اجتماعی و ... توسط شخص ثالث قابل دسترسی شده و این موضوع می تواند مشکلات بسیاری را برای شما ایجاد کند.


هک گوشی
از این رو تصمیم گرفته ایم در این مقاله از نتیکو به بررسی اخبار و اطلاعات پیرامون هک گوشی پرداخته و با بررسی دقیق این موضوع، مشخص کنیم که آیا هک گوشی امکان پذیر است یا خیر؛ با ما همراه باشید.

هک گوشی شامل نفوذ به چه بخش هایی می شود؟

همان طور که می دانید، هک و نفوذ به موبایل شما توسط شخص ثالثی انجام می شود که می تواند اهداف مختلفی داشته باشد. فرد هکر با هدف خاصی که دارد به بخش های مختلفی از تلفن همراه شما نفوذ پیدا کرده و به اطلاعاتی که شامل حریم خصوصی شما می باشد دسترسی پیدا می کند.

بیشترین گزارشاتی که از هک گوشی به دست آمده است، شامل هک تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی است اما گاهی اوقات برخی هکرها اهدافی بالاتر از دسترسی به اطلاعات حساب شبکه های اجتماعی شما داشته و با ترفندهای خاصی اقدام به هک دستگاه موبایل شما می کنند.


هک گوشی
با هک دستگاه، تمام اپلیکیشن ها و اطلاعاتی که در گوشی شما وجود دارد در خطر افتاده و تنها شبکه های اجتماعی نیستند که در دسترسی هکر قرار می گیرند، بلکه اطلاعاتی همچون مخاطبین، پیامک ها و عکس و فیلم های گالری تان نیز در اختیار هکر قرار می گیرد. به همین علت اگر بخواهیم هک گوشی را درجه بندی کنیم، بایستی در ابتدا هک برنامه های موجود در یک تلفن همراه را در نظر گرفته و سپس به هک دستگاه بپردازیم.

مطلب مرتبط: کرکر کیست؟ کرک چیست؟ (کامل ترین مقاله)
هک دستگاه تلفن همراه بسیار سخت تر و پیچیده تر از اپلیکیشن هاست و اگر به نکات امنیتی به خصوص نکاتی که در زمینه نصب و استفاده از برنامه های غیرمعتبر وجود دارد توجه نکنید، شخص هکر به راحتی می تواند با ایجاد یک تروجان و مخفی سازی آن در قالب یک اپلیکیشن، به اطلاعات دستگاه شما دسترسی پیدا کرده و شما را هک کند.

هک گوشی با چه روش هایی انجام می پذیرد؟

سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می آید، این است که هکرها از چه روش هایی برای نفوذ به تلفن همراه هدف شان استفاده می کنند؟ در این قسمت به رایج ترین روش هایی که هکرها از آن برای دسترسی به اطلاعات کاربران استفاده می کنند پرداخته ایم.

استفاده از اپلیکیشن های تقلبی و بکارگیری رت و تروجان در آن ها


هک گوشی
یکی از روش های رایجی که بسیاری از هکرها از آن برای دسترسی به تلفن همراه طعمه خود استفاده می کنند، روش هک به وسیله اپلیکیشن است. به طوری که شخص هکر با ساخت یک اپلیکیشن اندرویدی با فرمت .apk و تبلیغات این اپلیکیشن، شما را ترغیب به نصب آن می کند.

برای مثال تصور کنید در گروه تلگرامی در حال گفت و گو با سایر افراد هستید و فردی ناشناس پیامی را با مضمون "دانلود برنامه دوستیابی دختر و پسر ایرانی" به همراه یک فایل نصبی اندروید ارسال می کند.

در این لحظه بسیاری از افراد ترغیب می شوند که این برنامه را نصب کرده و به محتوای آن دسترسی داشته باشند غافل از اینکه برنامه موردنظر به منظور هک و جاسوسی اطلاعات شما ساخته شده است و تمام کدها و دستورهای بکار رفته در آن مربوط به هک و نفوذ است.


هک گوشی
شما با نصب این برنامه وارد آن می شوید و نهایتا با چند عکس ساده یا یک منوی بسیار ساده روبرو می شوید در حالی که اصل اپلیکیشن در پشت پرده در حال اجرا بوده و کدهای مخربی که شخص هکر در اپلیکیشن قرار داده است در حال ارسال اطلاعات شما به کامپیوتر هکر می باشد.

اغلب هکرها به همین راحتی و تنها با فریب دادن کاربران به اهداف شوم خود می رسند و تنها راهی که باعث می شود آن ها از رسیدن به خواسته هایشان جا بمانند، توجه به اصول و نکات ایمنی فضای مجازی و عدم نصب اپلیکیشن از منابع نامعتبر مثل تلگرام، سایت های غیرمعتبر و ... است.

رت یا تروجان چیست؟ - هک گوشی


تروجان
کدهایی که در این اپلیکیشن ها وجود دارند، کدهای مخربی هستند که به اصطلاح رت یا تروجان نامیده می شوند. اگر بدانید با استفاده از Rat چه کارها می توان کرد، هیچ گاه از منابع ناشناس اپلیکیشن نصب نمی کنید.

برنامه هایی که در پس زمینه آن ها رت وجود داشته و در حال جاسوسی است، می توانند:

به راحتی صفحه کلید شما را بررسی کرده و تمام اعداد و حروفی که وارد می کنید را داشته باشد. بدین شکل رمزهای عبور شما توسط هکر به راحتی قابل پیگیری خواهد بود.
با کمک رت می توان دستگاه شخص هدف را به طور کامل در اختیار گرفت و روی آن اقدام به نصب و حذف برنامه های دیگر، مشاهده گالری، مشاهده پیامک و مخاطبین، بستن و بازکردن برنامه ها و غیره کرد.
با استفاده از Rat می توان به راحتی وب کم تلفن همراه هدف را روشن کرده و فیلم برداری کرد.
مواردی که در بالا گفته شد گوشه ای از اهداف جاسوسی رت ها بود و اگر بدون در نظر گرفتن نکات امنیتی اقدام به نصب برنامه از منابع ناشناس کنید، رت ها تلفن همراه تان را نابود خواهند کرد.

نصب اپلیکیشن های جاسوسی اطلاعات روی تلفن همراه شخص دیگر

هک گوشی بدون اجازه افراد، بهترین عنوانی است که می توان برای این مدل از هک گوشی در نظر گرفت. در این روش، شخصی که قصد هک و نفوذ به تلفن همراه شما را دارد با استفاده از ساده ترین راه وارد عمل می شود! او بدون اینکه شما متوجه شوید تلفن همراه تان را برمی دارد، یک اپلیکیشن جاسوسی و نفوذ روی آن نصب می کند و تمام.


جاسوسی
به همین راحتی تلفن همراه شما برای شخص هکر آماده است. برنامه های جاسوسی و مخربی که توسط این افراد روی تلفن شما نصب می شود معمولا Hidden بوده و در منوی اصلی نمایش داده نمی شود.

به همین دلیل ممکن است شما به راحتی متوجه وجود آن نشده و مدت های طولانی اطلاعات تان در معرض دسترسی هکر قرار بگیرد. نرم افزارهای زیادی وجود دارد که با هدف کنترل اعضای خانواده روی گوشی آن ها نصب شده و اطلاعات گوشی تلفن همراه را به شخصی که این برنامه را نصب کرده است ارسال می کند؛ برخی از این برنامه ها قانونی بوده و برخی غیرقانونی می باشد.

مطلب مرتبط: هکر کیست؟ هک چیست؟ (کامل ترین مقاله)
در هر صورت ما به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه از این نوع روش هک در امان بمانید، تلفن همراه تان را تحت هر شرایطی به شخص دیگری ندهید؛ حتی برای ثانیه های کوتاه.

نکات امنیتی برای جلوگیری از هک گوشی

سیستم عامل اندروید، سیستم عاملی است که توسط بسیاری از ایرانی ها مورد استفاده قرار گرفته و می توان آن ها محبوب ترین سیستم عامل در ایران دانست. در کنار امکانات و جذابیت های این سیستم عامل، مسئله امنیت اندروید سال هاست که منتقدان زیادی را برای این محصول شرکت گوگل ایجاد کرده است.


هک گوشی
ذکر این نکته که تاکنون تمام سیستم عامل های گوشی مورد هک و نفوذ قرار گرفته اند، یک زنگ خطر جدی برای کسانی است که نکات امنیتی را دست کم گرفته و بدون توجه به آن ها در فضای مجازی فعالیت می کنند. امنیت سیستم عامل اندروید در برخی موارد بسیار شکننده است به شکلی که حتی با کلیک بر روی لینک آلوده نیز می توان آن را هک کرد. از این رو در این بخش نکات امنیتی که شما را از هک شدن دور نگه می دارد را معرفی کرده ایم. برخی از این نکات شامل موارد زیر می باشند.

نصب برنامه ها از منابع ناشناس و هک گوشی

از نصب اپلیکیشن هایی که در منابع نامشخص وجود دارند خودداری کنید. تلگرام، واتساپ، سایت های اینترنتی نامعتبر، افرادی که نمی شناسید و ... جزو منابع ناشناسی هستند که ممکن است برنامه های مخربی را به شما ارائه کنند. از این رو حدالامکان اپلیکیشن های موردنیازتان را از منابعی مثل گوگل استور، بازار و مایکت دانلود و نصب نمایید. امنیت برنامه هایی که از استورهای معتبر دانلود می کنید تا حدودی تضمین شده می باشد.

جلوگیری از هک گوشی با حذف برنامه های مشکوک


حذف برنامه مشکوک
اغلب اپلیکیشن های مخرب که دارای رت هستند، محتوای خاصی نداشته و با بازکردن آن ها محتوایی را مشاهده نمی کنید. در صورت مشاهده این گونه برنامه ها روی تلفن همراه تان، سریعا از طریق تنظیمات گوشی اقدام به حذف و Unistall کردن این برنامه ها نمایید.

استفاده بیش از حد معمول از ترافیک اینترنت

استفاده بیش از حد معمول از ترافیک اینترنت گوشی تان، نشان دهنده ارسال یا دریافت اطلاعاتی است که در پس زمینه در حال انجام است. در صورت مشاهده چنین موردی، سعی در پیدا کردن منبع کرده و اگر منبعی مشخص پیدا نکردید، دسترسی تلفن همراه تان را تا پیداکردن منبع دریافت و ارسال بدون مجوز قطع کنید.

بک آپ و هک گوشی

بک آپ گرفتن از اطلاعات تلفن همراه تان یک راه حل موثر برای بازیابی اطلاعات پس از هک شدن آن هاست. با انجام این کار، اگر تلفن همراه تان با هر مشکلی روبرو شد خیال تان راحت است که یک بک آپ از اطلاعات مهم تان دارید.


هک گوشی
با در نظر داشتن موارد بالا، می توانید تا حدود زیادی از هک شدن تلفن همراه تان جلوگیری نمایید

اگر گوشیمان هک شد چکار کنیم؟

هنگامی که به هک شدن تلفن تان مشکوک شده یا مطمئن شدید که دستگاه تان هک شده کارهای زیر را فراموش نکنید:

قطع دسترسی به اینترنت

دسترسی تلفن همراه تان را به اینترنت قطع کنید؛ برای اینکه اطلاعات شما به کامپیوتر هکرها ارسال شود، نیاز به اتصال تلفن همراه شما به شبکه اینترنت است. بنابراین اولین کاری که پس از هک شدن تان بایستی انجام دهید، این است که دسترسی تان را به شبکه اینترنت کاملا قطع نمایید.

روشن و خاموش کردن برای جلوگیزی از هک گوشی

روشن و خاموش کردن تلفن همراه هیچ فایده ای ندارد؛ بیشتر افراد تصور می کنند با ریستارت کردن دستگاه شان می توانند از هک شدن تلفن همراه شان جلوگیری کنند اما در واقع اینطور نیست. اغلب برنامه هایی که در آن ها کدهای هک و نفوذ قرار دارد، به گونه ای هستند که با روشن شدن تلفن همراه شما فعال شده و با خاموش کردن آن غیرفعال می شوند. پس نمی توان گفت با روشن و خاموش کردن تلفن همراه اپلیکیشن های هک و رت ها از کار می افتند.


روشن و خاموش کردن گوشی
شما همچنین می توانید از متخصصین امنیت کمک گرفته تا تلفن همراه تان را بررسی کرده و با پیدا کردن عامل هک، دستگاه تان را پاکسازی نمایند.

جلوگیری از هک گوشی با کمک گرفتن از افراد آگاه

تنها عملی که با انجام دادن آن به احتمال زیاد از خطر هک شدن دستگاه تان دور می مانید، حذف نصب کامل برنامه مخرب است. البته نمی توان گفت این کار 100% جواب می دهد چرا که در مواقعی اپلیکیشن مخرب از خود فایل هایی را برجای می گذارد که پس از حذف برنامه نیز به انجام فعالیت های مخرب می پردازند. بنابراین حتما با کمک یک فرد آگاه در این زمینه، اثرات هک را از تلفن همراه تان به صورت کامل پاک نمایید.

پایان مطلب هک گوشی


هک موبایل
امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم مبحث هک گوشی را به خوبی توضیح و تبیین کرده باشیم. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم.